Maskimekanisk afdeling

Man skal ike være bange for at skille noget ad - man skal bare lade være med at bruge vold. Hos mig går det ud over bilen (Ford Mondeo 2.0 fra 2000), cyklerne, plæneklipperen og ikke mindst motorcyklerne - Suzuki T250 fra 1972, GT250 fra 197x, GS850 fra 1980..

Så er NX'eren hjemme .... igen ... og kører.

Birk ringede torsdag eftermiddag - og Ulla styrtede hjem - klar til at blive hentet, og så afsted til Slangerup i fuld mc-dress..

...det nåede at blive lidt mørkt inden jeg var hjemme, men ikke fordi jeg gik i stå ;-)

Bare det hele holder nu...... kryds fingrene!

 

Write comment (0 Comments)

Det var så et ventil-sæde i topstykket der var synderen denne gang. Som Birk fra værkstedet allerede tidligere konstaterede, så har toppen været taget af tidligere i NX'erens liv, og FORHÅBENTLIGT kan fejlene så spores tilbage til at det måske er sket 'uhensigtsmæssigt'.

Under alle omstændigheder tilbyder Birk at dække timerne hvis jeg selv kan finde delene. Så - på eBay igen, og i dag har jeg overført betaling for et topstykke fra Tyskland

Håber det kommer frem snart - så vi kan komme videre.... Kryds fingrene!

Write comment (2 Comments)

...for NX'eren er på vej på værksted igen.

Ude og køre - for at få gnavet af indkøringsperioden, men lige som det går allerbedst lyder der et par grimme lyde og et knald - og så vil den ikke køre mere. ØV frown

Nå - men jeg havde sørget for god luft og ingen aftaler, så tidspunktet er ok, og det skete lige ud for Car Tjek på Gillelejevej 16, som allervenligst lader mig låne bænken indtil vejhjælp kommer. Birk fra værkstedet lød ikke så glad da jeg ringede til ham - men det er der vel ikke rigtigt noget at sige til.

....alt i alt - rigtigt træls. Håber så det er den tredje og sidste ting: Hængende bremser, revnet cylinder, og så .... hvad det nu er.... Kryds fingrene!

Write comment (1 Comment)

Puh.... Turen på værksted afslørede at cylinderen simpelthen er revnet ind til den en oliekanal. Hvordan og hvorfor er der ingen forklaring på overhovedet - og Birk havde oven i købet opgivet at finde en ny cylinder.

cyl 001

Så galt gik det alligevel ikke - det lykkedes at finde denne skønhed på eBay.

Pris 250 DKK + 600 DKK for at sende fra USA til DK.

Det gik faktisk meget hurtigt med at få den frem - bestil d. 7/8 og modtaget d. 15/8.

Så - ud på værkstedet med den, så de kan få den videre til cylinder service.

 

Write comment (1 Comment)

...han er glad, for hans motorcykel er hjemme igen :-)

Det blev godt nok en del dyrere end håbet, til gengæld tog vi så ventilpakdåser og knastkædestrammer med i samme omgang - nu den alligevel var skilt ad. Selve cylinderen kostede 250 kr + forsendelse fra USA + 625 kr for opboring og honing - så lige den del var jo yderst overkommelig...

Stempel sættet er til gengæld så den dyreste del - men så er det jo også ægte smedede Wiseco racer stempler.....

SÅ - nu tålmodighed - rolig tilkøring de første 500km

Write comment (0 Comments)

Nu gik det lige så godt.... Og har den de sidset 150km igen fået svært ved at starte og gå i tomgang. Mandag fra arbejde startede den OK, men så blev det helt galt med tmogang på vej hjem. Og hjemme kunne den ikke starte igen. Kontrol viste at oliestand var pænt under minimum....

Efter at sikret der var strøm - og olie påfyldt - og efterset tændrør (som var MEGET sort) / gnist tirsdag - kunne den løbes igang. Og så var det tydeligt at den brænder olie af. Øv!

Det er jo risikoen med en ældre mc, og forhåbentligt er det bare ventilpakdåserne der er gået.... Det bekymrende er om den har været kørt så langt ned med olie at der er sket  skade ad den grund.

Håber at høre om værkstedet har tid når de er tilbage fra ferie i næste uge.

Write comment (0 Comments)