Det gav virkeligt pote at få NX'eren justeret af nogen der ved hvad de gør - så pengene til eftersynet hos MC gården var i den grad givet godt ud.
Alle problemerne - at gå i stå ved kryds, vanskelig at starte igen, MEGET hård motorgang, dårlig tomgang - skyldtes at motoren fik for 'mager blanding' (for lidt benzin i luft-blandingen) - og kunne løses ved at justere på karburatoren! Nu går den bare super - og det har været en god læring i at genkende symptomerne..
Så alt i alt ....
...er status lige nu at det kører som det skal. For lige at opsummere, så er der siden jeg overtog motorcyklen lavet følgende:
- renoveret for bremse, ny slange og ny mastercylinder kit - Must have! ad hensyn tilsyn
- renset langlys kontakt - Must have! ad hensyn tilsyn
- skiftet akkumulator - Must have! Tabte strøm på 1 uge så den ikke kunne starte!
- skiftet lås i tankdæksel - Nice to have! - ser dumt ud at åbne tanken med en tang hver gang ;-)
- skiftet tændingslås + hjelmlås - Nice to have! - Der skal være orden i sagerne - så kun én nøgle tak!
- olie + oliefilterskift - Must have! Der var i første omgang for lidt olie på, og det der var nærmede sig tjære stadiet...
- skiftet forlygte pære / instrument lys, justeret forlygte - Nice to have! - Opgraderet til bedre pære. Det er vigtigt at kunne se langt nok frem i regn og mørke (naturligvis!)
- rep. fastgørelse af instrument skjold - Must have!
- diverse efterspænding af ting der gik løs (udstødning / skjold) - Must have!
- skifte bremseslange + beholder bag (værksted) - Nice to have! - ikke akut nødvendigt, men beholderlåg sad fast, så der ikke kunne kontrolleres / efterfyldes
- skiftet udstødningspakninger (værksted) - Nice to have! - forebygger at bolte overspændes når udstødningen 'siver'
- justering af karburator (værksted) - Must have! Det skal virke så jeg kan stole på den bare starter hver dag...
- generelt værkstedseftersyn - Nice to have! - En rigtig god sikkerhed at have, når man skal lære ny maskine at kende: DET her er normalt... - Så er det meget lettere at spotte ændringer som kan være symptom på fejl
Og - så har jeg oven i købet fundet et værksted jeg stoler på, og som er i nærheden af Måløv. :-)
Ud over ovenstående, så har der været følgende nødvendige udgifter
- ny sommer (pilot) hjelm - gummibelægningen på den gamle var klistret og i opløsning - og kunne ikke renses af..
- nye sommerstøvler - sålen gik af de gamle.... utroligt
- vandtæt rygsæk - til daglig transport og (især) mulighed for indkøb
Næste opgaver
- regntøj
- bukser
- overtræk til støvler / handsker
- mobilholder (til navigation!)
- strøm til samme
- noget med headset...
- håndbeskyttere
- evt. varmehåndtag senere
..og så ellers få noget kørselsrutine inden vejret begynder at blive mere stressende!
Comments powered by CComment