Det gav virkeligt pote at få NX'eren justeret af nogen der ved hvad de gør - så pengene til eftersynet hos MC gården var i den grad givet godt ud.

Alle problemerne - at gå i stå ved kryds, vanskelig at starte igen, MEGET hård motorgang, dårlig tomgang - skyldtes at motoren fik for 'mager blanding' (for lidt benzin i luft-blandingen) - og kunne løses ved at justere på karburatoren! Nu går den bare super - og det har været en god læring i at genkende symptomerne..

Så alt i alt ....

...er status lige nu at det kører som det skal. For lige at opsummere, så er der siden jeg overtog motorcyklen lavet følgende:

  • renoveret for bremse, ny slange og ny mastercylinder kit - Must have! ad hensyn tilsyn
  • renset langlys kontakt - Must have! ad hensyn tilsyn
  • skiftet akkumulator - Must have! Tabte strøm på 1 uge så den ikke kunne starte!
  • skiftet lås i tankdæksel - Nice to have! - ser dumt ud at åbne tanken med en tang hver gang ;-)
  • skiftet tændingslås + hjelmlås - Nice to have! - Der skal være orden i sagerne - så kun én nøgle tak!
  • olie + oliefilterskift - Must have! Der var i første omgang for lidt olie på, og det der var nærmede sig tjære stadiet...
  • skiftet forlygte pære / instrument lys, justeret forlygte - Nice to have! - Opgraderet til bedre pære. Det er vigtigt at kunne se langt nok frem i regn og mørke (naturligvis!) 
  • rep. fastgørelse af instrument skjold - Must have!
  • diverse efterspænding af ting der gik løs (udstødning / skjold) - Must have!
  • skifte bremseslange + beholder bag (værksted) - Nice to have! - ikke akut nødvendigt, men beholderlåg sad fast, så der ikke kunne kontrolleres / efterfyldes
  • skiftet udstødningspakninger (værksted) - Nice to have! - forebygger at bolte overspændes når udstødningen 'siver'
  • justering af karburator (værksted) - Must have! Det skal virke så jeg kan stole på den bare starter hver dag...
  • generelt værkstedseftersyn - Nice to have! - En rigtig god sikkerhed at have, når man skal lære ny maskine at kende: DET her er normalt... - Så er det meget lettere at spotte ændringer som kan være symptom på fejl 

Og - så har jeg oven i købet fundet et værksted jeg stoler på, og som er i nærheden af Måløv. :-)

Ud over ovenstående, så har der været følgende nødvendige udgifter

  • ny sommer (pilot) hjelm - gummibelægningen på den gamle var klistret og i opløsning - og kunne ikke renses af..
  • nye sommerstøvler - sålen gik af de gamle.... utroligt
  • vandtæt rygsæk - til daglig transport og (især) mulighed for indkøb

Næste opgaver

  • regntøj
    • bukser
    • overtræk til støvler / handsker
  • mobilholder (til navigation!)
    • strøm til samme
    • noget med headset...
  • håndbeskyttere
    • evt. varmehåndtag senere

..og så ellers få noget kørselsrutine inden vejret begynder at blive mere stressende!