Internet
Om internet, services og muligheder - ud fra egne erfaringer
- Detaljer
- Skrevet af: Frank Jumppanen Andersen
Har du brug for hjælp til at lave noget på din pc - så findes der et udmærket gratis (for privat brug) værktøj: TeamViewer
Den der skal bruge hjælp - deler sin pc via internettet, og den som skal hælpe - fjernstyrer pc'en. Begge dele sker vi 2 små programmer direkte tilgængelige fra internettet
Den der 'deler' får 2 koder på skærmen. Disse skal oplyses til der der skal fjernstyrer - og så er resten lige til... Prøv!
- Detaljer
- Skrevet af: Frank Jumppanen Andersen
besøg os på dba.dk.
Vi har været ved at rydde op, og nogen ting i god kvalitet/stand er sat til salg på Den Blå Avis - og mere kommer til. Se vores annoncer.
- Detaljer
- Skrevet af: Frank Jumppanen Andersen
så er det fordi der er en fejl efter opgradering. Jeg prøver at løse den.
Midlertidig løsning er at vælge 'vores sider / Frank's artikler' og så logge på fra den side. Her kan man sætte hak i 'husk mig' som man plejer - og det virker........
- Detaljer
- Skrevet af: Frank Jumppanen Andersen
Vidste du det?? I et anfald af nostalgi prøvede jeg at se på vores host hvad der var af vores oprindelige hjemmesider... Der lå diverse dele, men ikke rigtigt noget man kunne se - og et gammelt link fra de nye sider virkede heller ikke.
Men så kom jeg i tanke om 'Wayback Machine'! Det er en service jeg har brugt et par gange tidligere -og sørme om ikke også Kratvej28c.dk findes - enda i mange kopier fra 2. marts 2001 til 11. maj 2026!
Den seneste, fra før vi skiftede til Joomla, er fra 28. juli 2007 - og den kan ses:
- Detaljer
- Skrevet af: Frank Jumppanen Andersen
Nu er Kratvej28c.dk flyttet og oprettet på FastComet.com. Altid spændende (= udfordrende) når noget bare har fungeret i mange år, og så skulle starte forfra..
Heldigvis tilbyder FastComet 'site migrering' - så både kratvej28c.dk og Jumppanen.dk - blev flyttet af dem - og virker umiddelbart.
Så er der jo mail.. Vi har jo hver mailbox med opsamlet viden og mange gode gemte mails, samt kontakter, og et par stykker med kalender også. Det er en noget hårdere nød at knække.
Her kan vi bare konstatere at Surftown (æret være deres minde!) havde en god løsning - som 'simulerede' Exchange Active Sync…. Det er der ikke mange der har :-|
Selve mail delen fandt vi et godt tool til: MailStore. Egentligt værktøj til at lave backup af sine web-mail konti (en rigtigt god ide) - men også fint anvendeligt til at flytte fra en internet udbyder (ISP) til en anden.
Kalender må eksporteres manuelt (som .ics fil) - og kontakter ligeledes (som .vcard fil) fra webmailen på Surftown, og så importeres igen ved FastComet. ...her er der lidt udfordringer.
...og så selvfølgelig smartphone integration. Igen: mail er simpel nok, men kontakter og kalender.... udfordringer.
UANSET -nu ER vi flyttet - og så må vi jo få reddet tråden ud. Velkommen
