Hvad LAVER du Frank?

...kender du det. Man har brugt TIMER på et eller andet problem, og bår det så er lykkedes tænker man: Det må andre da også komme ud for.. eller måske har man bare brug for at hælde vand ud af ørerne.
Konsekvens - når man nu har egen hjemmeside - så gør de surt høstede erfaringer tilgængelige. Bare der er én anden der kan bruge det til noget, så er værdien jo dobbelt så stor!

 

Det går langsomt fremad.

Fik blandet maling og malet det sidste, så helt færdigt med den del.

Hønsegården malet færdig. Rævesikring og belægning udenfor er færdig. Jord arbejdet i selve gården godt i gang og sidste dræn ved sokkel og halvtag færdig.

Næste trin er...

Write comment (0 Comments)

Så er NX'eren hjemme .... igen ... og kører.

Birk ringede torsdag eftermiddag - og Ulla styrtede hjem - klar til at blive hentet, og så afsted til Slangerup i fuld mc-dress..

...det nåede at blive lidt mørkt inden jeg var hjemme, men ikke fordi jeg gik i stå ;-)

Bare det hele holder nu...... kryds fingrene!

 

Write comment (0 Comments)

Det giver god energi at have en havemand til at tage sig af det kedelige - så jeg holdt noget fri i sidste uge, og fik slukket en lang række løse ender - OG fik gang i hønsehuset igen :-)

 

Først fik jeg klavet rammen til ny container indhegning, og så afsluttet rundt om haveskuret, og så i gang ved hønsehust. Her fik jeg langt om længe afsluttet hønsegården med de sidste lægter, malet dem, og fik det sidste lag trådhegn sat på. Fik også  repareret stien udefra efter vi havde gravet kabler - og fik lagt fliserne bag skuret så der er stabil adgangsvej bagom som leder tagvandet væk. Dejligt!

Det sidste udvendige er lidt fliser og afslutning ned mod træet - som jeg håber at få færdigt også de næste par uger. Og så er det låge med det sidste beklædning, dør og det indvendige tilbage. Det nærmer sig....

Write comment (1 Comment)

...for NX'eren er på vej på værksted igen.

Ude og køre - for at få gnavet af indkøringsperioden, men lige som det går allerbedst lyder der et par grimme lyde og et knald - og så vil den ikke køre mere. ØV frown

Nå - men jeg havde sørget for god luft og ingen aftaler, så tidspunktet er ok, og det skete lige ud for Car Tjek på Gillelejevej 16, som allervenligst lader mig låne bænken indtil vejhjælp kommer. Birk fra værkstedet lød ikke så glad da jeg ringede til ham - men det er der vel ikke rigtigt noget at sige til.

....alt i alt - rigtigt træls. Håber så det er den tredje og sidste ting: Hængende bremser, revnet cylinder, og så .... hvad det nu er.... Kryds fingrene!

Write comment (1 Comment)

Det var så et ventil-sæde i topstykket der var synderen denne gang. Som Birk fra værkstedet allerede tidligere konstaterede, så har toppen været taget af tidligere i NX'erens liv, og FORHÅBENTLIGT kan fejlene så spores tilbage til at det måske er sket 'uhensigtsmæssigt'.

Under alle omstændigheder tilbyder Birk at dække timerne hvis jeg selv kan finde delene. Så - på eBay igen, og i dag har jeg overført betaling for et topstykke fra Tyskland

Håber det kommer frem snart - så vi kan komme videre.... Kryds fingrene!

Write comment (2 Comments)

...han er glad, for hans motorcykel er hjemme igen :-)

Det blev godt nok en del dyrere end håbet, til gengæld tog vi så ventilpakdåser og knastkædestrammer med i samme omgang - nu den alligevel var skilt ad. Selve cylinderen kostede 250 kr + forsendelse fra USA + 625 kr for opboring og honing - så lige den del var jo yderst overkommelig...

Stempel sættet er til gengæld så den dyreste del - men så er det jo også ægte smedede Wiseco racer stempler.....

SÅ - nu tålmodighed - rolig tilkøring de første 500km

Write comment (0 Comments)

Underkategorier

Fordelen ved et standard CMS, er at der findes en lnag række tillægsmoduler. Du kan her læse hvilke vi har valgt at bruge, og til hvad.
Vi laver det meste selv, og nogengange finder man jo en smart løsning eller et tip! Her omkring hus og havearbejde
Hey - kan man bruge det her IT til noget fornuftigt - eller det fis og ballade det hele? Godt spørgsmål - man kan i hvert fald rigtigt meget - og også det her...
OK - standard er godt, men hvad så når der IKKE findes noget brugbart. Så må man selv - og her kan du måske lære lidt af vores erfaringer med at vride rammerne i Joomla!
Man skal ike være bange for at skille noget ad - man skal bare lade være med at bruge vold. Hos mig går det ud over bilen (Ford Mondeo 2.0 fra 2000), cyklerne, plæneklipperen og ikke mindst motorcyklerne - Suzuki T250 fra 1972, GT250 fra 197x, GS850 fra 1980..
Om netværket, forbindelser, server og filområder, samt internet
Om de programmer vi plejer at bruge, installation og funktionalitet
SERIØST! Jeg mener det! ALtså - når nu man er en 'gammel nar' (citat) og trænger til bevægende oplevelser, så er cykling jo ret lige for..
Men hvordan er det nu lige med....
Her findes beskrivelser og vejledninger til brug af ting og sager hjemme på Kratvej 28 C. Det kan være alt fra hvordan koder jeg videon, over hvordan fylder jeg vand på fyret til opsæt af pc og brug af netværket.
Vores hjemmesider skal være 'på' 7 x 24 - det betyder at vi har valgt at køre på et webhotel hos en udbyder som understøtter dette, sådan at vi ikke selv skal rode med teknik, nødstrøm og andet.

Det har fordele og ulemeper, og her kan du læse lidt om vores erfaringer...