Vi har hængt et stort fodertårn op i haven lige ud for vores spisestue. Super sjovt med masser af liv - og utroligt populært. Masser af besøg af nye småfugle i haven.. De har vænnet sig så meget til os at der også er fuld gang i det når vi er i haven ganske tæt på :-)
MEN - de store fugle har OGSÅ lært det - ja selv egernet
..og råger også. Udfordringen er at de RÅ-ÆDER foderet, så vi kan fylde tårnet (60 cm x 10 cm) 3 gange om ugen - og det er altså for dyrt!
Noget må gøres...
...ser godt ud, men så brød kapsaven sammen. Kullene er så slidte at der stod flammer ud af saven når den savede. Spændende! Desværre er den så gammel at man ikke kan få nye kul mere :-(
løb tør for tørvejr, og skruer, og energi... Det begynder at ligne noget :-) Et par erfaringer rigere ->
På http://www.kortal.dk/ har Cowi frigivet digital udgave af amerikanske luftfotos fra 1954. Her kan man finde sig selv - og lave en 'blend' af fortid og nutid. Som for eksempel:
Se begge billeder i detaljer .... på næste side
Dyreste punkt er klaret - 14 m2 massivt egetræs gulv købt via DBA.dk:
...så skal det bare lige lægges også...
Side 14 ud af 16