Det var så et ventil-sæde i topstykket der var synderen denne gang. Som Birk fra værkstedet allerede tidligere konstaterede, så har toppen været taget af tidligere i NX'erens liv, og FORHÅBENTLIGT kan fejlene så spores tilbage til at det måske er sket 'uhensigtsmæssigt'.
Under alle omstændigheder tilbyder Birk at dække timerne hvis jeg selv kan finde delene. Så - på eBay igen, og i dag har jeg overført betaling for et topstykke fra Tyskland

Håber det kommer frem snart - så vi kan komme videre.... Kryds fingrene!

...han er glad, for hans motorcykel er hjemme igen :-)
Det blev godt nok en del dyrere end håbet, til gengæld tog vi så ventilpakdåser og knastkædestrammer med i samme omgang - nu den alligevel var skilt ad. Selve cylinderen kostede 250 kr + forsendelse fra USA + 625 kr for opboring og honing - så lige den del var jo yderst overkommelig...
Stempel sættet er til gengæld så den dyreste del - men så er det jo også ægte smedede Wiseco racer stempler.....
SÅ - nu tålmodighed - rolig tilkøring de første 500km
Skybrud i Måløv - skulle lige ud og se på det - men så...... Ny dagsorden: rens brøden.
Den er så IKKE stoppet - og en tur rundt i haven afslører at de store brønde er fine. Det betyder der er groet rødder ind i røret et eller andet sted, så vi skal have fat i en kloak-spuler mandag.
Denne gang løb det meste ned ad trappen og ud over græsset helt nede for enden. Ikke så meget gennem rabarber / køkkenhaven heldigvis. Der sker åbenbart altid et eller andet......
Det er i det mindste delvist muligt!
Man skal bruge Chrome browseren i seneste udgave - da den har indbygget Chromecast funktionen
Der skal installeres 'Videostream for Google Chromecast™' - fås her: http://getvideostream.com/
Det er det add-on som læser medie filen og sender den til Chromecast. Jeg har lige teste med et par .mp4 filer og .mkv filer, og fik i første omgang en fejl: "Firewall forhindrer forbindelse..."
Fejlen skyldes firewall der er indbygget i Windows 10, og der tilbydes en automatisk fejlrettelse. Denne virker - og lukker op for den specielle chromecast forbindelse mellem pc og enhed.
Herefter kan jeg vise filmene uden problemer. Efter at have startet app'en fra Chrome har jeg 'pin'et' den til task bar. Det er lettere... Se også: Ripning af DVD og Bluray
Undertekster understøttes på forskellig vis - men desværre ikke på den måde som .MKV gemmer dem fra DVD er.. Så den letteste løsning er at lave .mp4 filer hvor underteksterne kodes ind i billedet (=mux into video stream).
Der findes nogen andre muligheder...
ENDELIG! I weekenden blev jeg færdig med det jeg selv kunne.. Nyt tændrør, luftfilter (var OK), olie+filter skift (det var ren tjære...), rep tankdæksel / nøgler mm. Diverse lys og lygtejustering.
Det lykkedes ikke at skifte bremseslange/væske bag, da skruerne til dækslet sidder fast. Det må værkstedet se på. Til gengæld gav olieskift åbenbart en god anledning til at få smurt fliserne også... Til næste gang får jeg fat i sådan en: oel-ablassventil
..alt i alt - klar til at køre på arbejde, så Ulla kan have bilen til Korsør.

(forhåbentligt) Sidste trin er så sundheds gennemgang og tændings / ventil justering (og bagbremsen!) på værksted onsdag - torsdag
Side 11 ud af 16