Ja - vi regner med at skulle bo her længe endnu. Så - på tide at få lavet de ting der er nødvendige inden vi ikke orker det - og så vi kan få glæde af det selv.
I dag kom vi igang - VVS'erne har lyttet radiator i kældergangen så vi kan få fliser på - og blive klar til ny trappe
Så står den på
Dernæst skal vi have ryddet køkkenet og nyt som det næste
Og så skifte vinduesparti i dagligstuen (for enden) et par vinduer mer, karnappen og hovedøren
Slutter af med isolering under loftet i dagligstuen
...plus et par mindre ting som blødtvandsanlæg osv.
MEN - godt at komme igang :-)
der blev lukket effektivt for rotter - endelig. Men så var skuffen åben IGEN! For s.... da..
Nu er der jo så kamera inde i huset - og jagten gik ind på beviset. Misdæderen SKULLE afsløres!
.....meeen - billed analyse viste meget klart at det VAR den klovn der hentede æg, så glemte at lukke skuffen... så lige den del har nok også været tilfældet tidligere. Foreholdt beviserne fastholdt klovnen sin uskyld - og så måske alligevl.
Men det taler vi så ikke mere om!
Fik i går sat slå på æggeskuffen, og lagt et par flisestumper over hullet. Besluttede at det mest nærliggende aligevel var rotter, så kontaktede Ballerups rotte service (Rentokil), og han komme allerede her til morgen.
Det tog en røgpatron og 3 minutter at se at der gravet en gang mellem et par kampesten i stensætning lige udenfor hønsegården, og næsten vinkelret ind under hasselbusken. Han satte en rottegift box, og kommer selv og kontrollerer om nogen uger.
Så i weekenden skal der lukkes ordentligt (= graves ned foran stenene indvendigt og lukkes af).. Heldigvis altså ret overfladisk. Undrer mig - da voliere nettet går ned bag stensætningen - men det finder jeg jo ud af..
Til gengæld så det ud som om rotten var forbi igen og muligvis har fundet et æg inde i reden som ikke lige var faldet igennem til skuffen. Den ene rede var smurt godt ind i hvide/blomme og der lå rester på gulvet. Et par flisestumper var ikke nok! Der lå et æg i skuffe, så rotten har tilsyneladende ikke kunnet/turdet kravle ned i skuffen.
...more to follow! Og skader er altså ikke helt udelukket endnu - se: Æggene forsvinder
Det var godt nok s.....! Dagens billede.
Kom ud og skulle hente æg - som vanligt, og så står æggeskuffen halvt åben. TYVERI!!
Det er sket 2 gange før.. Første gang troede jeg at jeg havde glemt at lukke dagen før - men anden gang blev mistanken vakt!
HVEM kan komme ind i hønseslottet - trække skuffen ud, og stjæle æg??
Det går tydeligvis ikke ud over hønsene.
Efter først at mistænke egern (som konstant piler hen over hønseslot og hønegård) - og siden skaderne (som jævligt spiser rester i hønsegården) - drejede mistanken over mod en 'jordbåren' forbryder da jeg fandt et hul....
Side 8 ud af 16